از بین رفتن قویترین باکتری ها با استفاده از صابون

برخی از باکتری ها و ویروس ها دارای غشای لیپیدی هستند که صابون لوکس شبیه میسل های دولایه با دو نوار دم آبگریز است که بین دو حلقه سر آبدوست قرار گرفته اند.

این غشاها با پروتئین‌های مهمی پوشانده شده‌اند که به ویروس‌ها اجازه می‌دهند سلول‌ها را آلوده کنند و وظایف حیاتی را انجام دهند که باکتری‌ها را زنده نگه می‌دارد.

پاتوژن‌های پیچیده شده در غشاهای لیپیدی شامل ویروس‌های کرونا، H.I.V، ویروس‌هایی که باعث هپاتیت B و C می‌شوند، تبخال، ابولا، زیکا، دنگی و باکتری‌های متعددی هستند صابون زردچوبه که به روده‌ها و مجاری تنفسی حمله می‌کنند.

وقتی دست های خود را با آب و صابون می شویید، هر میکروارگانیسم روی پوست خود را با مولکول های صابون احاطه می کنید. دم های آبگریز مولکول های صابون شناور آزاد سعی می کنند از آب فرار کنند.

در این فرآیند، آنها خود را در پوشش لیپیدی میکروب‌ها و ویروس‌های خاص فرو می‌کنند و آنها را از هم جدا می‌کنند.

پروفسور پال توردارسون، سرپرست موقت شیمی در دانشگاه نیو ساوت ولز، گفت: «آنها مانند خراطین عمل می کنند و کل سیستم را بی ثبات می کنند. پروتئین های ضروری از غشاهای پاره شده به آب اطراف می ریزند و باکتری ها را می کشند و ویروس ها را بی فایده می کنند.

در کنار هم، برخی مولکول‌های صابون پیوندهای شیمیایی صابون بی بو را مختل می‌کنند که به باکتری‌ها، ویروس‌ها و کثیفی اجازه می‌دهد به سطوح بچسبند و آنها را از روی پوست جدا کنند.

میسل ها همچنین می توانند در اطراف ذرات کثیفی و قطعاتی از ویروس ها و باکتری ها تشکیل شوند و آنها را در قفس های شناور معلق کنند.

هنگامی که دستان خود را شستشو می دهید، صابون تک نفره هتلی تمام میکروارگانیسم هایی که توسط مولکول های صابون آسیب دیده، به دام افتاده و کشته شده اند، شسته می شوند.

  • منابع:
    1. Why soap works

  • تبلیغات: 
  1. ۲۳ پیشنهاد افراد ثروتمند جهان برای پولدار شدن
  2. استفاده از محافظ چشم در هنگام استفاده از پمپ هواکش
  3. با این کالاها از هر انگشتتان پول می ریزد!
  4. کمپوت آلبالو پیوندی گیلاسی صنعتی