با استفاده از لباس نوزادی خاص دیگر نیازی به استفاده از لکه بر لباس نخواهید داشت!

نحوه لباس پوشیدن نوزاد تازه متولد شده:
بسیاری از نوزادان، تجربه لباس پوشیدن و درآوردن لباس را ناراحت می کنند. هر چه سریعتر و آرامتر باشید، استرس هم برای شما و هم برای کودکتان کمتر می شود!

در اینجا چند نکته وجود دارد که ممکن است کمک کند:

اطمینان حاصل کنید که اتاق به اندازه کافی گرم است، سپس کودک خود را روی یک سطح نرم قرار دهید.
در صورتی که کودک شیرخواری کرد، یک پوشک روی کودک خود بگذارید.
گردن کت تکی را دراز کنید و با حمایت از سر کودک، کت تک را از پشت بپوشید. مواظب باشید هنگام کشیدن قسمت جلویی روی سر نوزاد، به صورت کودکتان برخورد نکند – نوزادان کوچک ممکن است از خراشیدن لباس صورتشان بسیار ناراحت شوند.
هنگام درآوردن لباس نوزادی خاص برعکس این کار را انجام دهید و یک بار دیگر سعی کنید لباس به صورت کودک شما برخورد نکند.
به آرامی دست های کودک خود را از سوراخ های بازو قرار دهید.
اگر لباس سرهمی به کودکتان می‌پوشانید، دکمه‌های آن را باز کرده یا باز کنید و کودک را روی آن بخوابانید. بازوها و پاهای کودک را در سوراخ ها قرار دهید و زیپ یا بست ها را بالا ببرید.

لباس نوزاد
مطمئن شوید که پاها و بازوهای کودک شما برای بیرون رفتن در آفتاب لباس پوشیده باشند – اما اگر می توانید بهتر است کودک را به طور کامل از آفتاب مستقیم دور نگه دارید.
سعی کنید وقتی لباس کودکتان را می پوشید، صحبت کنید، قافیه های مهد کودک بخوانید، لبخند بزنید و چهره بسازید. این می تواند حواس کودک شما را در هنگام لباس پوشیدن و در آوردن لباس پرت کند. صحبت کردن و آواز خواندن نیز راه های خوبی برای پیوند شما با کودکتان است.

نحوه شستن لباس های نوزاد:
شما می توانید لباس های کودک را با بقیه لباس های خود بشویید، اما سعی کنید از مواد شوینده قوی و نرم کننده های لباس خودداری کنید. شوینده‌های لباس‌هایی که برچسب «حساس» یا «لطیف» دارند کمتر احتمال دارد پوست کودک شما را تحریک کنند.

لباس‌هایی که روی آنها مدفوع است باید قبل از شستن در محلول ضدعفونی کننده پوشک آغشته شوند. هنگامی که کودک شما مواد جامد را می خورد، ضدعفونی کننده پوشک نیز یک پیش خیساندن مفید را ایجاد می کند – حتی با یک پیش بند، لباس کودک شما در غذا و نوشیدنی پوشانده می شود.