با کشمش پلویی زرد می توانید صبحانه دلنشینی برای کودکان درست کنید

یک چهارم فنجان کشمش پلویی زرد استاندارد حاوی:

کالری: 120
پروتئین: 1 گرم
چربی: 0 گرم
کربوهیدرات: 32 گرم
فیبر: 2 گرم
شکر: 26 گرم
کلسیم: 25
آهن: 1 میلی گرم
یک چهارم فنجان سلطان حاوی:

کالری: 130
پروتئین: 1 گرم
چربی: 0 گرم
کربوهیدرات: 31 گرم
فیبر: 1 گرم
شکر: 10 گرم
کلسیم: 20 میلی گرم
آهن: 1 میلی گرم
یک چهارم فنجان توت خشک حاوی:

کالری: 110
پروتئین: 2 گرم
چربی: 0 گرم
کربوهیدرات: 30 گرم
فیبر: 3 گرم
شکر: 27 گرم
کلسیم: 40 میلی گرم
آهن: 1.5 میلی گرم
فواید بالقوه کشمش برای سلامتی


کشمش یک غذای خوشمزه و راحت است که می تواند طیف وسیعی از مواد مغذی را به رژیم غذایی شما اضافه کند. با این حال، به عنوان یک میوه خشک، محتوای آب انگور معمولی را ندارند. این باعث می‌شود کمتر سیر شوند و پرخوری راحت‌تر شود. برای جلوگیری از اضافه کردن کالری بیش از حد به رژیم غذایی خود، به وعده های کوچک آن پایبند باشید.

افزودن یک مشت به غلات یا میان وعده می تواند مزایای بالقوه ای برای سلامتی داشته باشد:

سلامت اجاق. تحقیقات نشان می دهد که کشمش می تواند با کاهش فشار خون و قند خون به کاهش خطر بیماری قلبی کمک کند. فیبر موجود در کشمش کلسترول LDL (بد) شما را کاهش می دهد که فشار بر قلب شما را کاهش می دهد.

کشمش همچنین منبع خوبی از پتاسیم است. مطالعات نشان داده اند که سطوح پایین پتاسیم باعث افزایش فشار خون، بیماری قلبی و سکته می شود. اگر سدیم دریافتی شما زیاد باشد، مقدار پتاسیم مورد نیاز بدن افزایش می یابد که در رژیم غذایی بسیاری از افراد رایج است. به عنوان یک غذای کم سدیم، کشمش راهی عالی برای اطمینان از دریافت پتاسیم کافی است.

خطر کمتر بیماری مزمن. کشمش نسبت به بسیاری از میوه های خشک دیگر دارای سطوح بالاتر آنتی اکسیدان است. به این دلیل که فرآیند خشک کردن این آنتی اکسیدان ها را متمرکز می کند.

آنتی اکسیدان ها به جلوگیری از آسیب سلولی ناشی از عوامل طبیعی مانند پیری و رفتارهای سبک زندگی کمک می کنند. برخی از آنتی اکسیدان های قوی تر موجود در کشمش، فیتونوترینت نامیده می شوند. نشان داده شده است که این ترکیبات گیاهی خطر ابتلا به بیماری های مزمن مانند دیابت، پوکی استخوان و سرطان را کاهش می دهند.