ثبت ژن های گل رز آبی در آزمایشگاه

بلافاصله برای ثبت اختراع ژن های آبی زمان پخت لپه درخواست کردند. از آنجا که ما زودتر از سایر رقبا برای ثبت اختراع درخواست دادیم و حق مالکیت معنوی را در انحصار خود درآوردیم، توانستیم در این تحقیق شرکت کنیم و هر رقیبی را حذف کنیم.

ما همچنین خوش شانس بودیم که ادعاهای گسترده ای دریافت کردیم زیرا درخواست های ما اولین موارد برای ثبت اختراع ژن هایی با این نوع فعالیت بود. در واقع، ورود این ژن ها به گل اطلسی و تنباکو منجر به افزایش رنگدانه های آبی “دلفینیدین” شد.

مقاله ما که این نتایج را توصیف می کند در “Nature” معتبرترین مجله علمی جهان منتشر شد.

زمانی که ژن های آبی پارچه کرپ را کشف کردیم، شادترین لحظه زندگی تحقیقاتی من بود. −-مدیر کل ارشد یوشیکازو تاناکا Ph.D.

1994 گل رزهایی که ژن های آبی لپه قیمه نپخت چه کنیم گل اطلسی در آنها وارد شده بود گل دادند، اما هیچ نشانه ای از آبی نشان ندادند.
روش های مختلفی برای وارد کردن ژن به گیاهان وجود دارد. در پروژه رز آبی، روشی را برای معرفی آنها با استفاده از یک باکتری خاک به نام “آگروباکتریوم” اتخاذ کردیم.

از آنجایی که این باکتری توانایی حمل ژن های خود را در سلول های گیاهی دارد، در انتقال ژن بسیاری از گیاهان استفاده می شود.

برای انتخاب تنها سلول‌هایی که پس از انتقال ژن‌ها را دریافت کرده‌اند و دوباره آن‌ها را در بدنه گیاهی گل رز تولید می‌کنند، باید هورمون‌های گیاهی و همچنین انواع و غلظت مواد مغذی را بهینه کرد.

کار انجام این روش در شرایط استریل شده، با استفاده از گیاه در لوله آزمایش، “کشت بافت” نامیده می شود. کشت بافت مکرر، یادگیری از طریق آزمون و خطا (در آن روزها)
در مورد گل رز، از معرفی ژن ها تا شکوفه دادن حدود یک سال طول می کشد. چقدر عملکرد ژن های معرفی شده از یک رز اصلاح شده ژنتیکی به گل رز دیگر متفاوت است.

بنابراین ما باید تا حدگل رز آبی امکان گل رز اصلاح شده ژنتیکی تولید کنیم. کارایی معرفی ژن نیز به طور قابل توجهی با انواع گل رز متفاوت است. بنابراین، کشت بافت را ادامه دادیم و از طریق آزمون و خطا یاد گرفتیم

  • منابع:
    1. stories of development
  • تبلیغات: 
    1. باقالی و ساخت گلبول قرمز آن در بدن
    2. استفاده زعفران در غذاها
    3. مناطق مناسب برای پرورش لیمو
    4. استفاده از عسل برای بهبود زخم ها