در مالزی از زیتون پرورده شرکتی به جای قرص خواب استفاده می کنند

همچنین به نام لورل رنگارنگ، گیاه برگ رنگارنگ از خانواده بومی مالزی و اقیانوس آرام است و به طور گسترده کشت می شود.

گونه های باغبانی متعددی از درختچه ها یا درختان کوچک ایجاد شده است و این گیاه معمولاً در فضای باز در گلدان یا به عنوان یک گیاه آپارتمانی رشد می کند.

زیتون پرورده شرکتی باعث شفاف شدن پوست می شود.

مانند بسیاری از اعضای خانواده، شیره کروتون می تواند برای پوست تحریک کننده باشد و این گیاه سمی در نظر گرفته می شود.

می توانند به ارتفاع حدود 6 متر (20 فوت) برسند، اگرچه گونه هایی که به عنوان گیاهان آپارتمانی نگهداری می شوند می توانند به طور قابل توجهی کوچکتر باشند.

گیاهان همیشه سبز با برگ های درخشان، براق و چرمی هستند. رنگ‌های برگ که بیشتر از آنتوسیانین موجود در برگ ناشی می‌شوند.

جامد یا ترکیبی از سبز، زرد، سفید، نارنجی، صورتی، قرمز، زرشکی و بنفش هستند. برگ‌های 10 تا 15 سانتی‌متری (4 تا 6 اینچ) بسته به واریته، از خطی و نیزه‌ای شکل گرفته تا بیضی و لوب‌دار متفاوت است. گیاهان را می توان از قلمه های ساقه تکثیر کرد.

دمای مطلوب برای رشد، نمو و عملکرد میوه 15 تا 25 درجه سانتی گراد است. تقاضای بارندگی سالانه بین 700 تا 850 میلی متر است.

بخش مهمی از ترکیب میوه آن را آب و روغن یا “طلای مایع” تشکیل می دهد. مواد اصلی علاوه بر این ویتامین های محلول در چربی، مواد معدنی، قندهای آلی و فنولیک ها هستند.

مواد فنولیک مسئول بسیاری از اثرات مفید سلامتی و همچنین طعم و عطر میوه زیتون هستند. اولئوروپین به دلیل مهار اکسیداسیون لیپوپروتئین های با چگالی کم و اثرات هیپوگلیسمی و کلسترولمیک آن برجسته است.

همچنین جزئی است که از درخت زیتون در برابر انگل ها و بیماری های مختلف محافظت می کند و یکی از دلایل ثبت نام زیتون به عنوان “درخت جاودانه” است.

درختان زیتون در مناطق مختلف ترکیه کشت می شود. مجموعه ای از تغییرات در ویژگی های مورفولوژیکی، فیزیولوژیکی و بیوشیمیایی برای غلبه بر انواع مختلف استرس رخ می دهد.

در این بررسی، اطلاعاتی در مورد جنبه‌های گیاه‌شناسی، فیزیولوژی زیست محیطی و ویژگی‌های دارویی روغن، میوه و برگ‌ها ارائه شده است.