سرکه بالزامیک در اروپا طرفداران زیادی دارد

سرکه این اسید استیک است که از تخمیر برخی از مواد حاصل می شود و با تجزیه قندها مایع رقیق شده تولید می کند و با افزایش دوره تخمیر به سرکه طبیعی تبدیل می شود.

انواع سرکه با توجه به اجزای تخمیر متفاوت است، اما بهترین کیفیت آن چیزی است که از مواد طبیعی بدون افزودن مواد صنعتی دیگر ساخته شده است.

انواع سرکه بالزامیک در آشپزی شرقی و غربی با هم وجود دارد و هر نوع سرکه کاربردهای گوناگون و طعم متمایز خود را دارد که به غذا می دهد و هر نوع کاربرد متفاوتی با دیگری دارد، چه در آشپزی، چه در نظافت و…

یا کاربردهای دیگر انواع سرکه انواع مختلفی از سرکه وجود دارد، از جمله موارد زیر: سرکه سفید از غلات استخراج می شود و این نوع نسبت به انواع دیگر سرکه ارزانتر است و مصارف متعددی دارد، از جمله در سالاد، نظافت و صیقل دادن و در شستن سبزیجات و برای از بین بردن لکه از آن استفاده می شود.

سرکه

سرکه بازامیک از شیره انگور تخمیر شده استخراج می شود و منشاء اصلی آن ایتالیاست و طعمی تند و رنگ مشکی دارد و سرکه ای است مرغوب که در سس ها، برخی از انواع سالادها و در غذاهای خاص مانند ماهی قزل آلا و … استفاده می شود.

اسپاگتی و پیتزا. سرکه مالت از تخمیر دانه های جو استخراج می شود و اغلب در غذاهای غربی برای همراهی غذاهای مرغ، سیب زمینی و ماهی استفاده می شود و به دلیل طعم قوی در تهیه ترشی از آن استفاده می شود.

سرکه برنج از تخمیر دانه های برنج استخراج می شود و اغلب در آشپزی ژاپنی به عنوان همراه برنج سوشی استفاده می شود و در رنگ های مختلفی از جمله سفید، قرمز و سیاه موجود است.

نوع سفید آن برای تهیه ترشی استفاده می شود و همراه با مقداری شیرینی است.

و غذاهای ترش. نوع قرمز آن تمایل به شیرینی دارد که آن را به سس غوطه وری مناسب برای انواع غذاهای باربیکیو تبدیل می کند.