مصرف روغن زیتون 5 لیتری ترکیه تقویت سلامت قلب را به همراه دارد

دارای خواص ضد باکتریایی است: در یک مطالعه مشخص شد که مصرف 30 گرم روغن زیتون 5 لیتری ترکیه به مدت دو هفته می تواند عفونت هلیکوباکتر پیلوری را 10 تا 40 درصد از بین ببرد و شایان ذکر است که این باکتری ها در معده و ممکن است باعث زخم یا سرطان شود.

فواید میوه زیتون میوه های زیتون فواید زیادی دارند، از جمله:

تقویت سلامت قلب: به این دلیل است که زیتون حاوی اسید اولئیک است که سطح کلسترول را تنظیم می کند، احتمال اکسید شدن کلسترول بد را کاهش می دهد و به کاهش فشار خون کمک می کند.

حفظ سلامت استخوان ها: مشاهده شده است افرادی که از رژیم غذایی مدیترانه ای غنی از زیتون پیروی می کنند کمتر در معرض ابتلا به پوکی استخوان هستند و این ممکن است به دلیل وجود ترکیباتی باشد که باعث کاهش تحلیل استخوان می شود، همانطور که برخی از مطالعات حیوانی نشان داده اند.

هیچ مطالعه ای مبنی بر اثربخشی این ترکیبات برای انسان وجود ندارد.

روغن

کاهش خطر ابتلا به سرطان: این به دلیل زیتون های حاوی اسید اولئیک و آنتی اکسیدان ها است و برخی مطالعات آزمایشگاهی نشان داده اند که این ترکیبات به اختلال در چرخه زندگی سلول های سرطانی در سرطان سینه ، روده بزرگ و معده کمک می کند، اما این مطالعات ناکافی است.

هنوز نیاز به انجام بیشتر آنها برای تأیید تأثیر زیتون در انسان وجود دارد.

بهبود حافظه: به دلیل اینکه حاوی پلی فنول هایی است که استرس اکسیداتیو در مغز را کاهش می دهد و بنابراین می توان گفت که خوردن یک وعده در روز حافظه را تا 25 درصد بهبود می بخشد.

حفظ سلامت پوست: این امر به این دلیل است که اسید اولئیک موجود در زیتون، صافی و سلامت پوست را حفظ کرده و چین و چروک را تا 20 درصد کاهش می دهد.

کاهش اشتها: به دلیل اینکه فرآیند هضم را کند می کند و هورمون کوله سیستوکینین مسئول احساس سیری را تحریک می کند، مشخص شد که خوردن 10 دانه آن قبل از خوردن غذا می تواند اشتها را تا 20 درصد کاهش دهد.

کمک به چربی سوزی: خوردن زیتون بدن را تحریک می کند تا ماده شیمیایی به نام آدیپونکتین ترشح کند که تا 5 ساعت بعد از خوردن غذا به چربی سوزی ادامه می دهد.