مصرف عسل چند گیاه بهاره از کم خونی نوزادان جلوگیری می کند

دانشمندان دریافته اند که همه انواع عسل با وجود آنتی باکتریال های قوی مشخص می شود و می گوید: هیچ ماده ای در دنیا پیدا نمی کنید که از نظر خاصیت ضدعفونی کنندگی شبیه عسل باشد.

جایی که زنبورها با آنزیم های خاصی پراکسید هیدروژن ترشح می کنند و این ماده به دلیل خاصیت استریل بودنش معروف است.

همچنین دانشمندان پس از آزمایش‌هایی که بیش از بیست سال به طول انجامید، ثابت کردند که عسل در درمان یبوست مزمن، بدون هیچ گونه عوارض جانبی، انرژی زیادی دارد.

و می گویند درمان بسیاری از بیماری ها فقط با عسل چند گیاه بهاره قابل انجام است نه چیز دیگر! عسل در نوزادان نقش بسیار مهمی دارد و از کم خونی و راشیتیسم آنها جلوگیری می کند و شب ادراری کودکان را درمان می کند، اما برای کودکان زیر یک سال باید مقدار کمی از آن بخورند.

در مورد کودکان بعد از یک سالگی، برخی تحقیقات ثابت کرده است که خوردن روزانه یک قاشق عسل با شیر، ایمنی کودک را در برابر بیماری ها به ویژه بیماری های تنفسی بالا می برد.

عسل

امروزه عسل به دلیل داشتن موادی که بر وضعیت روانی فرد و ایجاد آرامش و ثبات بیشتر بی خوابی و کم خوابی را می توان با نوشیدن یک لیوان آبی که قبل از خواب یک قاشق عسل در آن حل کرده باشد درمان کرد برخی از محققان به اثر آرام بخش شربت عسل پی برده اند.

همچنین می توان از عسل برای درمان استرس های روانی، التهاب اعصاب و اختلالات مختلف در سیستم های کاری بدن بهره برد، عسل دارای انرژی فوق العاده ای در تنظیم و تسکین این اختلالات و آرام سازی حالات روانی است.

در تحقیقات علمی جدید، مشخص شد که عسل برای التهاب چشم مفید است.

عسل همچنین حاوی تعدادی مواد معدنی است که به آرام کردن وضعیت روانی بیمار مبتلا به اختلالات روانی کمک می کند.

جویدن کمی موم زنبور عسل به درمان سرماخوردگی، گلودرد و سرفه و التیام سینوس ها و رینیت آلرژیک کمک می کند.

از عسل برای درمان خستگی و اسپاسم عضلانی نیز استفاده می شود.

عسل در درمان بیماری های کبدی و مسمومیت ها نیز مفید است.

همه اینها در یک قاشق عسل که هر روز می‌خورید، این را محققین می‌گویند و پیامبر صلی‌الله‌علیه‌و‌آله‌وسلم هم آن را تأیید کرد که به ما اطمینان داد که شفا در نوشیدنی عسل است!

پس از آزمایش های طولانی، دکتر گلنیس راند، متخصص سرطان، دریافت که عسل تاثیر شگفت انگیزی در درمان سرطان دارد.

او می گوید ما در درمان سرطان پوست از عسل استفاده می کنیم، زیرا در پوست نفوذ می کند و بیماری را به گونه ای درمان می کند که بهترین داروها نمی توانند.