نان خشک در تهران باعث دعوای خانوادگی شد!

مطالعات در مورد فواید نان خشک در تهران برای رژیم غذایی مطالعات زیادی در مورد فواید نان قهوه ای برای رژیم غذایی انجام شده است که نکات زیر بیانگر برخی از آنهاست: یکی از مطالعات منتشر شده در مجله مواد غذایی گیاهی برای تغذیه انسان در سال 2018، نشان داد که مصرف نان قهوه ای توسط گروهی از افراد با نمایه توده بدنی برابر با 23 یا بیشتر، برای مدت حداقل سه ماه.

میزان چربی احشایی را به میزان قابل توجهی کاهش داد، به این معنی که مصرف این نوع غلات کامل ممکن است به کاهش خطر چاقی احشایی کمک کند.

مطالعه ای که در سال 2015 در ژورنال تغذیه منتشر شد نشان داد که افزایش مصرف غلات کامل، از جمله نان قهوه ای، توسط کودکان و بزرگسالان با افزایش مصرف بسیاری از مواد مغذی مهم، علاوه بر حفظ وزن سالم، همراه است و تجزیه و تحلیل نشان داد.

نان

رابطه معکوس معنی‌داری بین BMI بدن و دور کمر در نتیجه مصرف غلات کامل وجود دارد.

اما باید توجه داشت که باید مراقب بود که غلات سبوس دار به مقدار زیاد مصرف نشود و به مقدار مناسب در حد کالری مورد نیاز فرد مصرف شود و علیرغم اینکه حاوی ویتامین ها، مواد معدنی و فیبر زیادی است، مصرف بیش از حد آن آنها می توانند منجر به افزایش وزن شوند و شایان ذکر است.

مقدار مورد نیاز افرادی که از رژیم غذایی 2000 کالری پیروی می کنند، تقریباً 6 وعده در روز، معادل 170 گرم از گروه غلات که شامل نان نیز می شود، تخمین زده می شود.

ارزش غذایی نان قهوه ای دانه های گندم کامل از چند قسمت به شرح زیر تشکیل شده است: سبوس (به انگلیسی: Bran) که نمایانگر پوسته بیرونی سخت است، سرشار از فیبر، مواد معدنی و آنتی اکسیدان است.

آندوسپرم که نمایانگر لایه میانی دانه است، اغلب از کربوهیدرات ها تشکیل شده است.

جوانه گندم (به انگلیسی: germ) که لایه داخلی حاوی ویتامین ها، مواد معدنی، پروتئین ها و ترکیبات گیاهی است.

مروری بر نان قهوه ای گندم یکی از مهم ترین انواع غلات مورد استفاده در تهیه نان است و بسته به درجه فرآوری آن به اشکال مختلفی موجود است و آرد سبوس دار ماده اصلی مورد استفاده در تهیه بسیاری از نان های پخته است.

کالاها از جمله نان و لازم به ذکر است که بیشتر ترکیبات گیاهی مهم موجود در گندم در سبوس و جوانه گندم غلیظ است که آرد سفید تصفیه شده فاقد آن است.